Spalinowy silnik rowerowy Gnom

Fotorelacja z renowacji silnika

Silnik wizualnie w bardzo dobrym stanie i prawie kompletny, niestety brakuje osłony pompki paliwa.

Małoletni syn poprzedniego właściciela próbował go uruchomić, ale mu się to nie udało.

Ale za to pomalował go srebrzanką, przez co będę miał więcej roboty przy jego czyszczeniu.

 

Dosyć niski numer silnika 27979.

 

 

Jest i nieuszkodzona osłona przeciwbłotna.

 

Plomba na cylindrze, silnik jeszcze nie był rozkręcany.

 

Widać po zabrudzeniach, że silnik nie ma dużego przebiegu. Tu od spodu nie był czyszczony i ma bardzo mało brudu.

 

Po zdjęciu magneta, również czyściutko w środku.

 

 

Na tłoku prawie nie ma nagaru.

 

Żadnych luzów na łożyskach ślizgowych, korbowód wygląda jakby był dopiero założony.

Gładź cylindra idealna.

 

 

Łożysko też w stanie idealnym i smar też jest.

Ale i tak pódzie do wymiany na nowe :) tak jak i drugie łożysko oraz zimering.

 

Blok silnika.

 

Tłok z korbowodem.

 

Pompka paliwa. Na poniższych zdjęciach widać obie membrany, które nie mogłyby pompować paliwa

do gaźnika, gdyż guma stała się twarda jak plastik.

Teraz założone nowe membrany i pompka powinna pracować prawidłowo.

Od wymiany membran w pompce należy rozpocząć próbę uruchomienia silnika. Bez tej czynności silnik nie ma prawa odpalić.

 

 

Należy jeszcze zwrócić uwagę na dwie metelowe kulki w pompie, które pracują jako zawory. Obie muszą swobodnie poruszać się w pompce.

Pod spodem pompki jest też jeszcze jedna uszczelka.

Ułożone po kolei wszystkie elementy pompki paliwa.

 

CDN...

Spalinowy silnik rowerowy Gnom
© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl